سحر میر هاشمی

 سحر میر هاشمی

سحر میرهاشمی متولد سال ٧٢ فارغ التحصیل از هنرستان موسیقی و پردیس هنرهای دانشگاه تهران ساز تخصصی او قانون است که از سال ٨٣ مشغول به نواختن است .

او در این زمینه از محضر اساتیدی چون استاد ملیحه سعیدی و داریوش طلایی بهره جست.

تا کنون در جشنواره های متعدد فجر ، هنرستانهای موسیقی ، جوان ، شمسه ، بانو و…شرکت داشته و کسب مقام کرده. همچنین با گروه های مختلفی چون: دل آسا (به خوانندگی حمید خزایی) ،آوای عندلیب (به خوانندگی و سرپرستی شاهو عندلیبی) ،ارکستر میرآترا (به خوانندگی محمد کرد و هادی فیض آبادی و رهبری میرامیر میری)، ارکستر ایرانی شاهو (به رهبری حامد صغیری) ، گروه داتام (به سرپرستی آنارام زهرایی) ، ژیوار (به خوانندگی و سرپرستی ژیوار شیخ الاسلام)، گروه ودود موذن و… با ساز قانون ،همکاری داشته همچنین اجرای همنوازی با تمبک در برنامه ی رادیو فرهنگ داشته است. وی در زمینه ی آواز جمعی با گروه کر شهلا میلانی در جشنواره ی فجر شرکت داشته و مقام اول راکسب کرده اند همچنین همکاری با گروه داریوش خواجه نوری در زمینه همخوانی ، همکاری با ارکستر کوبه ای نایریکا(به رهبری مینورضایی) با ساز دف .

از سال ٩١ ساز کوبه ای ( کونگا ) را بااستاد همایون نصیری آغاز نموده و در این زمینه با گروه بانوان دات به سرپرستی و خوانندگی خانم شهره سلطانی همکاری داشته. همچنین همکاری با خوانندگانی چون حمید حامی نوازنده پرکاشن ، و شاهین آرین و غلامرضا صنعتگر به عنوان نوازنده پرکاشن و قانون از جمله فعالیت های وی تا کنون می باشد.

Instagram: sahar.mirhashemi

نوشته‌های مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *