آموزش تعویض سیم های گیتار الکتریک بریج فلوید رز

در این ویدیو مایک آرلانو از کمپانی آیبانز، تعویض سیم های گیتار الکتریک را آموزش می دهد. این گیتار الکتریک، یک آیبانز RGR4 است که دارای بریج Zero Edge III می باشد. بریج این گیتار در دسته بندی بریج های دو طرفه که تحت نام کلی “فلوید رز” شناخته می شوند قرار میگیرد.
بریج (خرک) های گیتار الکتریک در انواع مختلفی ساخته می شوند.
سه دسته عمده از بریج های گیتار الکتریک عبارتند از :
بریج های ثابت یا فیکس (Fixed Bridge)
بریج های ترمولو ، که قابلیت bending یک طرفه را دارند و سیم ها را می توانند در جهت شل شدن حرکت دهند.(Tremolo Bridge)
بریج های فلوید رز، که سیم ها را می توانند به هر دو طرف بکشند. (Floyd rose)

لازم به ذکر است که کمپانی های مختلف سازنده گیتار و لوازم جانبی گیتار اقدام به تولید بریج های مختلفی تحت نام های متفاوتی کرده اند. برای مثال بریج های دو طرفه متفاوتی در کارخانه های مختلف ساخته شده اند که نام های متفاوتی دارند اما کارکرد آنها کم و بیش شبیه همدیگر است. ممکن است بریج های دو طرفه ای روی گیتار ها قرار بگیرند که حتی نام آنها فلوید رز نباشد. اما به دلیل اینکه اولین بار این نوع بریج ها تحت نام فلوید رز به شهرت رسیدند، بریج های مشابه را نیز در این رده بندی قرار می دهند.به همین دلیل ویدیو های آموزش تعویض سیم های گیتار را طبق دسته بندی ۳ تایی بریج که در بالا ذکر کرده ایم در سایت و وبلاگ سازفروش قرار داده ایم.

آموزش تعویض سیم های گیتار الکتریک بریج فلوید رز!!

تعویض سیم های گیتار الکتریک هایی که دارای بریج های فلوید رز هستند نسبت به سایر گیتار ها سخت تر و پر زحمت تر است. از این رو پیشنهاد می کنیم ویدیو تعویض گیتار الکتریک با بریج فلوید رز را با دقت تماشا کنید.

تولید کننده ویدیو :

Ibanez

ترجمه شده در مجموعه سازفروش

مترجم  و گوینده: بهزاد بیسادی

نوشته‌های مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *